KONSELING KELOMPOK DENGAN TEKNIK COGNITIVE RESTRUCTURING MENURUNKAN PROKRASTINASI AKADEMIK : LITERATURE REVIEW
DOI:
https://doi.org/10.29408/jkp.v6i1.4966Abstract
Pembelajaran berbasis online merupakan pembelajaran yang dipilih cocok untuk saat ini. Pembelajar ini munkin solusi untuk saat ini namun ini bukan tanpa adanya masalah. Masalah yang terjadi pada pembelajaran saat ini salah satunya prokrastinasi akademik. Prokrastinasi akademik ini mungkin dianggap sepele namun jika dibiarkan akan mengakibatkan masalah baru seperti hilangnya rasa tanggung jawab, kecemasan, perilaku membolos bahkan bila terus dibiarkan akan mengakibatkan putus sekolah. Untuk itu strategi yang digunakan dalam menurunkan prokrastinasi akademik ini adalah dengan melakukan Konseling konseling kelompok teknik cognitive restructuring. Penelitian ini bertujuan untuk meninjau seberapa efektif pengaruh konseling kelompok tentik restructuring kognitifterhadap perilaku prokrastinasi akademik pada siswa. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan pendekatan literature review. Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa penggunaan konseling kelompok dengan teknik restructuring kognitif dapat menurunkan prokrastinasi akademik pada siswa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Angga Dwi Prastiyo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All writings in this journal are the full responsibility of the author. JKP (Jurnal Konseling Pendidikan) provides open access to benefit anyone with valuable information and findings. JKP (Jurnal Konseling Pendidikan) can be accessed free of charge at no cost, following the creative commons license. Authors who publish articles in the JKP (Jurnal Konseling Pendidikan) must comply with the following conditions:
The author retains the copyright and grants the right of first publication with the work licensed simultaneously under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0) license, allowing others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors may make additional separate contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the published journal version of the work (for example, posting it to an institution or publishing it in a book), acknowledging its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (for example, on institutional repositories or websites) before and during the submission process, resulting in a productive exchange and earlier and more extensive citations of the published work.
All articles in this journal are the sole responsibility of the author. JKP (Jurnal Konseling Pendidikan) provides open access to benefit anyone with valuable information and findings. JKP (Jurnal Konseling Pendidikan) can be accessed and downloaded for free, following the creative commons license.
JKP (Jurnal Konseling Pendidikan) is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License