Pengaruh E-Marketing Terhadap Perilaku Konsumtif Remaja Pada Akun Instagram @aerostreet

Authors

  • Caesar Mukti Al Ghozali Universitas Telkom
  • Sri Wahyuning Astuti Universitas Telkom Bandung

DOI:

https://doi.org/10.29408/jpek.v7i1.12852

Keywords:

E-Marketing, Consumtive Behaviour

Abstract

The purpose of this research is to analyze how e-marketing influences the purchasing habits of adolescent Instagram users who follow the @aerostreet account. This study employs a descriptive quantitative methodology that uses questionnaires to gather primary data about a phenomena. Purposive random sampling was used to identify 100 young adult Instagram users who follow the @aerostreet account as the research sample. This study used multiple linear regression analysis and descriptive statistics to examine the data. According to the data collected and analyzed, e-marketing has a notable and beneficial effect on the purchasing habits of the adolescent audience that frequents the Instagram account @aerostreet

References

Diotiharta, M. M. (2023). Pengaruh Kualitas Layanan, Citra Merek Dan Harga Terhadap Kepuasan Pengguna Layanan Internet PT. Telkomsel Di Kota Bengkulu. EKOMBIS Review: Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Bisnis, 11(1).

Enrico, A. O. (2014). The Factors that Influenced Consumptive Behavior: A Survey of University Students in Jakarta. International Journal of Scientific and Reearch Publications, 4(1).

Fauziah, N., & Hartati, S. (2020). Perilaku konsumtif remaja pada media sosial Instagram. Jurnal Mahasiswa Ilmu Ekonomi dan Akuntansi, 5(2), 124-133.

Hendra, j., & Laugu, N. (2020). Eksistensi Media Sosial,Youtube, Instagram dan Whatsapp Ditengah Pandemi Covid-19 Dikalangan Masyarakat Virtual Indonesia. Baitul Ulum: Jurnal Ilmu Perpustakaan dan Informasi, 4(1).

Hurlock, E. (1980). Psikologi Perkembangan Suatu Pendekatan Sepanjang Rentang Kehidupan (R. M. Sijabat, Ed.; V). Surabaya: Airlangga.

Mardiani, & imanuel. (2013). Analisis Keputusan Pembelian Konsumen Melalui Media Online (E-Marketing). Jurnal Ekonomi, 4(10, 151-161.

Miranda, Evawani, & Lubis. (2017). Pengaruh Instagram Sebagai Media Online Shopping Fashion Terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswi Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik Universitas Riau. JOM FISIP, 4(1).

Priansa, D. (2017). Komunikasi Pemasaran Terpadu (Pustaka Setia, Ed.). Bandung: CV Pustaka Setia.

Saputra, H., & Khotimah, S. (2019). Pengaruh konten Instagram terhadap perilaku konsumtif remaja. Jurnal Bisnis dan Manajemen, 6(2), 147-157.

Sayekti, & Widayanti. (2021). Pengaruh E-Marketing Terhadap Perilaku Konsumtif Remaja Pada Akun Instagram. urnal Manajemen Pemasaran, 15(1), 14-22.

Selang, C. (2013). Bauran Pemasaran (Marketing Mix) Pengaruhnya Terhadap Loyalitas Konsumen Pada Fresh Mart Bahu Mall Manado. Jurnal EMBA, 7(1), 71-80.

Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kualitatif, Kuantitatif, R & D (22nd ed.). . Bandung: AlfabetA.

Triyaningsih, S. (2011). Dampak Online Marketing Melalui Facebook Terhadap Perilaku Konsumtif Masyarakat. Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 11(2), 172-177.

Wijaya, B. S. (2017). Pengaruh iklan di media sosial terhadap perilaku konsumtif remaja. Jurnal Ilmu Komunikasi, 14(1), 46-56.

Yunus, N. (2018). Pengaruh penggunaan Instagram terhadap perilaku konsumtif remaja di Kota Makassar. Jurnal Ilmu Komunikasi dan Bisnis, 1(1), 20-31.

Downloads

Published

2023-06-10