Pengaruh Sosialisasi Produk Digital Terhadap Minat Berlangganan Pada Unit Digital Services PT. Telkom Witel Bandung

Authors

  • Nadia Mayangsari Politeknik Piksi Ganesha
  • Widwi Handari Adji Politeknik Piksi Ganesha

DOI:

https://doi.org/10.29408/jpek.v7i1.13326

Keywords:

Digital Products, Product socialization, Subscription Interest

Abstract

This research is motivated by some data that shows the influence of digital product socialization on subscription interest in the Digital Services Unit of PT Telkom Witel Bandung. In this study there is a population of all Indihome loyal customers in Bandung City, with a population of 240 customers and a sample size of 150 customers. The method chosen is a quantitative method using a guttman scale. The data collection technique used is descriptive, namely with survey techniques, namely collecting data through interviews and offering calls. The analysis stage in this study is in the form of data processing using the SPSS application with the results of data analysis test research, using validity test, reliability test, and data analysis using simple linear regression test, coefficient of determination test (R2), and partial (t). This research test proves the results that the socialization carried out by the Digital Services Unit greatly affects the subscription interest of customers. Thus the company must remain consistent in developing this socialization activity, because doing these activities will certainly have a big effect on the future period, namely the company profitability will continue to increase.

References

Carolus Borromeus Mulyatno. (2022). Pengaruh Kualitas Layanan Digital terhadap Keputusan Pembelian pada Pengguna Shoope Food di Kota Bandung. Jurnal Pendidikan Dan Konseling, 4, 1349–1358.

Destia, N. N. (2020). Pengaruh Youtube Vlogger Influence Dan Persepsi Konsumen Terhadap Minat Beli Generasi Z Pada Produk Kecantikan Emina Di Bandar Lampung. Repository Institut Informatika Dan Bisnis Darmajaya, 1–13.

Guanabara, E., Ltda, K., Guanabara, E., & Ltda, K. (n.d.). PENGARUH IKLAN LAYANAN SPOTIFY PREMIUM TERHADAP MINAT BERLANGGANAN KONSUMEN DI KOTA BANDUNG. XX.

Haqiqi, N., & Widwi, H. A. (2021). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Minat beli konsumen Di Perkebunan Sayuran Andritani Farmkabupaten Cianjur. Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, Dan Akuntansi), 5(3), 717–729. file:///E:/jurnal seminar proposal/jurnal fix/minat beli/1514-Article Text-4471-publish.pdf

Lismawati, & Arrozi, M. (2020). Pengaruh Kepuasan Pelanggan Terhadap LoyalitasPelanggan Dimediasi Oleh Trust Dan Switching BarrierPada Pengguna Kartu Telkomsel Simpati. Jurnal Fakultas Ekonomi Dan Bisnis, 1(2), 574–581.

Munggaran, R. D. (2012). Pemanfaatan Open Source Software Pendidikan Oleh Mahasiswa Dalam Rangka Implementasi Undang- Undang No. 19 Tahun 2002 Tentang Hak Cipta. Universitas Pendidikan Indonesia, 19, 73.

Parahita, R., & Widyasari, S. (2023). Pengaruh Electronic Word Of Mouth (E-WoM) Di Sosial Media Tiktok, Kepercayaan Dan Persepsi Harga Terhadap Niat Beli Ulang Belanja Online (Studi Pada Pengguna Aplikasi Shopee Di Kota Semarang). 4(3), 2002–2009.

Prayogi, B. S., Sumowo, S., & Nursaidah, N. (2021). PENGARUH KUALITAS PRODUK, HARGA, LOKASI, PROMOSI DAN PEMASARAN DIGITAL TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN PADA SEPATU SPECS (Studi Kasus di Toko Andra Sports Ambulu). Bisnis-Net Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 4(2), 50–65. https://doi.org/10.46576/bn.v4i2.1696

Rahmawati, I., Sa’adah, L., & Ningrum, E. F. (2022). Analisis Pengaruh Penggunaan E-Banking Dan Fitur Produk Terhadap Kepuasan Nasabah Bank Rakyat Indonesia Di Kecamatan Jombang. JPEK (Jurnal Pendidikan Ekonomi Dan Kewirausahaan), 6(2), 406–419. https://doi.org/10.29408/jpek.v6i2.6976

Rapitasari, D. (2016). Digital Marketing Berbasis Aplikasi Sebagai Strategi Meningkatkan Kepuasan Pelanggan Application Based Digital Marketing As a Strategy To Improve Customer Satisfaction Core. Cakrawala, 10(2), 107–122.

Romadlon, A., Marlien, R. ., & Widyasari, S. (2020). Pengaruh Digital Marketing, Kepercayaan Dan Kualitas Produk Terhadap Niat Beli (Studi Pada Akun Instagram Kawaii Coklat). Proceeding SENDIU, 2016, 701–707.

Saputri, D., Ahmad, S., & Lestari, Dian, N. (2019). Hubungan Motivasi Belajar Siswa Dan Pendapatan Orang Tua Terhadap Minat Melanjutkan Studi Ke Perguruan Tinggi SMK Negeri 1 Palembang Tahun Pelajaran 2018/2019. 7(2), 34–44.

Sarmini, Titik, D., Agustina, D., & Marta, H. (2022). Sosialisasi Program Universitas Batam Ke Sekolah Menengah Atas (Sma) Islam Nabilah Batam. Jpis, 1(2), 67–75.

Wonok, P. G., & Loindong, S. (2018). Pengaruh Minat Transaksional, Refrensial, Dan Prefensial Terhadap Minat Mereferensikan Produk Roxy Di Quicksilver Mantos. Jurnal EMBA, 6(4), 2108–2117.

Yusuf, N. A., & Indrawati, I. (2019). Analisis Faktor yang Memengaruhi Pembentukan Minat Berlangganan di Industri Video-On-Demand di Indonesia. Almana : Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 3(1), 161–173. http://journalfeb.unla.ac.id/index.php/almana/article/view/461

Downloads

Published

2023-06-10