Analisis Personal Branding Pada Kesuksesan Karir Content Creator TikTok
DOI:
https://doi.org/10.29408/jpek.v8i2.26934Keywords:
Personal Branding, Content CreatorAbstract
In today's era, there are a lot of content creators who are inconsistent in building personal branding, making them not last long in their career development. Content creators who build personal branding must be consistent and have uniqueness in themselves. The purpose of this research is to find out how personal branding satyasalsabila on his TikTok account. The research method used is a qualitative method. The data collection techniques used in this study are interviews, observations, and documentation. Based on the results of data analysis, personal branding satyasalsabila has the competence of singing, cooking, dancing, satyasalsabila's dress style, which is casual and satyasalsabila's standard, namely world life balance. This shows that personal branding is very important in the success of satyasalsabila's career on his TikTok account
References
Dewi, R., Ishak, R. A., Rizkasari R, A. A., & Djakaria, M. R. (2023). Strategi Personal Branding Melalui Sosial Media Tiktok Melinda Rohita. Jurnal Bisnisman : Riset Bisnis Dan Manajemen, 5(2), 118–130. https://doi.org/10.52005/bisnisman.v5i2.168
Ekayulisa, Maula Nikmatul, R., & Fannan Rasyid, M. (2023). JURNAL HARMONI NUSA BANGSA Efektifitas Self-Branding Melalui Instagram Pada Generasi Z. Jurnal Harmoni Nusa Bangsa, 1(1), 81–92.
Febiansyah, D. J., Syueb, S., Sufa, S. A., & Ratnasari, E. (2020). Studi Kasus Personal Branding Konten Kreator Pada Akun Twitter @Brojabrooo. WACANA: Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi, 19(1), 1–17. https://doi.org/10.32509/wacana.v19i1.1019
Felix, A., Cristianasis, Warda, J. W., Jonathan, F., Hadi, F. N., & Putra, S. S. (2023). Analisis Faktor Dan Strategi Branding Youtuber Jerome Polin Dalam Mempertahankan Eksistensi. JIPSI : Jurnal Ilmu Politik Dan Komunikasi, 13(2), 115–127.
Imawati, A. V., Solihah, A. W., & Shihab, M. (2016). ANALISIS PERSONAL BRANDING FASHION BLOGGER DIANA RIKASARI. 5(3), 175. www.publikasi.unitri.ac.id
Lambe, J. N., & Rahmawati, V. U. (2021). Identitas Gender Dan Seksual Sebagai Personal Branding Pada Konten Tiktok Lucinta Luna. WACANA: Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi, 20(2), 211–225. https://doi.org/10.32509/wacana.v20i2.1636
Lambe, J. N., Widayanti, A., & Suprihati, S. (2021). Jenda Munthe’s Personal Branding Power on Instagram Content #Tanyajawabjenda for Content Creator Career Development. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 8(9), 280. https://doi.org/10.18415/ijmmu.v8i9.2984
Majid, N., & Azeharie, S. S. (2023). Strategi Komunikasi Pemilik Kucing Selebriti dalam Membangun Personal Branding. Kiwari, 2(1), 161–168. https://doi.org/10.24912/ki.v2i1.23070
Moudy, C. D., & Winduwati, S. (2023). Strategi Personal Branding Kreator Konten TikTok dalam Mengembangkan Citra Diri Positif. Kiwari, 2(2), 215–221. https://doi.org/10.24912/ki.v2i2.24001
Mujianto, H., Nurhadi, Z. F., & Kharismawati, K. (2021). Instagram Sebagai Media Pembentuk Personal Branding. Commed : Jurnal Komunikasi Dan Media, 5(2), 154–169. https://doi.org/10.33884/commed.v5i2.3138
Natasya Fira Pramestasari, Merry Fridha Tri Palupi, & Irmasanthi Danadharta. (2023). Personal Branding Kim Taehyung (Sebuah Analisis Visual Pada Akun Instagram @thv) Natasya Fira Pramestasari, 2 Merry Fridha Tri Palupi, 3 Irmasanthi Danadharta.
Nufus, H., & Handayani, T. (2022). STRATEGI PROMOSI DENGAN MEMANFAATKAN MEDIA SOSIAL TIKTOK DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN (Studi Kasus Pada TN Official Store). Jurnal EMT KITA, 6(1), 21–34. https://doi.org/10.35870/emt.v6i1.483
Pertiwi, F., & Irwansyah, I. (2020). Personal Branding Ria Ricis Pada Media Sosial Instagram. Jurnal Penelitian Komunikasi, 23(1), 15–30. https://doi.org/10.20422/jpk.v23i1.631
Prasetyo, B. D., & Febriani, N. S. (2020). Strategi Branding: Teori dan Perspektif Komunikasi dalam Bisnis (Pertama). UB Press.
Putri, S. D., & Azeharie, S. (2021). Strategi Pengelolaan Komunikasi dalam Membentuk Personal Branding di Media Sosial Tiktok. Koneksi, 5(2), 280. https://doi.org/10.24912/kn.v5i2.10300
Raharjo, F. S. (2019). The Master Book of Personal Branding: Seni Membangun Merek Diri dengan Teknik Berbicara. Anak Hebat Indonesia.
Rahman, Z. A., Fatimah, S., & Kurniawan, B. (2023). PENGUATAN PERSONAL BRANDING LEMBAGA MELALUI PENDIDIKAN KECAKAPAN HIDUP (LIFE SKILLS EDUCATION) DI MADRASAH IBTIDAIYAH (S. Fatimah & B. Kurniawan, Eds.; Pertama). PT Arr Rad Pratama.
Sudiarto, D. A., & Ambarwati, R. (2024). Eksplorasi Faktor-Faktor Pengaruh Keputusan Pembelian Di Aplikasi Tiktok: Celebrity Marketing, Live Streaming, Dan Viral Marketing. JPEK: Jurnal Pendidikan Ekonomi Dan Kewirausahaan, 8(1), 167–176. https://doi.org/10.29408/jpek.v8i1.24307
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kombinasi (Sutopo, Ed.; 9th ed.). Alfabeta.
Susilo, H. (2023). Personal Branding Now: Bagaimana Sukses Membangun Personal Branding Di Era 5.0 (Pertama). Anak Hebat Indonesia.
Wiryanta, K., Safitri, R., & Prasetyo, B. D. (2022). A new decade for social changes. Technium Social Sciences Journal, 7, 592–624.
Yusanda, A., Darmastuti, R., & Huwae, G. N. (2021). STRATEGI PERSONAL BRANDING MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM (Analisis Isi pada Media Sosial MahasiswaUniversitas Kristen Satya Wacana). Scriptura, 11(1), 41–52. https://doi.org/10.9744/scriptura.11.1.41-52
Yusep Maulana., S. K. M. K. M. B. A. (2024). Personal Branding Digital Low Budget: Formula Mudah & Murah Bangun Personal Branding Di Media Sosial. OYUSEP.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Nur Anisa, Trisni Handayani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
semua jurnal ini menjadi tanggung jawab penuh penulis, JPEK memberikan akses terbuka kepada siapapun agar informasi dan temuan pada artikel bermanfaat bagi semua orang, JPEK dapat diakses dan diunduh oleh siapapun tanpa dipungut biaya sesuai dengan lisensi creative common yang digunakan.