Educatio

Educatio, ISSN: 1908-3224 (printed) and 2527-9998 (online), is an open access peer reviewed research journal that is published by Universitas Hamzanwadi.

Educatio was in SINTA 5 (http://sinta2.ristekdikti.go.id/journals/detail?id=2506). 

Educatio is providing a platform for (1) the researchers, (2) academicians, (3) professionals, (4) practitioners and students to impart and share knowledge in share knowledge in empirical (penelitian lapangan) and theoretical research papers (kajian teoritis), case studies (studi kasus), and book reviews (review buku).


All of paper in this Journal was indexing with Digital Object Identifier (DOI) dengan DOI Prefix: 10.29408 by Crossref.

so, all of author please invited to visit our template and author guidelines.

Journal Homepage Image

Announcements

 

CALL FOR PAPER

 

Jurnal Educatio (e-ISSN: 2527-9998). TERAKREDITASI SINTA 5. Menerima artikel hasil penelitian dan kajian analisis kritis dalam bidang pendidikan yang belum pernah dipublikasikan pada:

1. Vol. 15, No. 1, Juni 2020 (Deadline: 29 April 2020)
2. Vol. 15. No. 2, Desember 2020 (Deadline: 29 November 2020)


Pengiriman artikel melalui online mengikuti sistem OJS dengan cara:

1. Membuat akun terlebih dahulu di menu register;

2. Login menggunakan akun dan password yang sudah dibuat tadi melalui menu login; dan

3. Mengikuti 5 tahapan setelah melakukan login.

Jika artikel yang sudah dikirim layak dimuat, maka artikel penulis akan dipublish pada edisi tertentu. Dengan prosedur editing dan review. Pengelola Jurnal berhak menolak artikel yang dianggap tidak sesuai dengan Educatio

 
Posted: 2020-06-18
 
More Announcements...

Vol 15, No 1 (2020)

Table of Contents

Jalaluddin ., Iwan Jazadi
Abstract view : 0 times
PDF
1-11
Syahrial Bakhtiar, Khairuddin Khairuddin, Oktarifaldi Oktarifaldi, Risky Syahputra, Lucy Pratama Putri, Arie Asnaldi
Abstract view : 0 times
PDF
12-21
Intan Nuyulis Naeni Pupitasari
Abstract view : 0 times
PDF
21-40
Nurul Septiana
Abstract view : 0 times
PDF
41-50
Nofita Sari
Abstract view : 0 times
PDF
51-60